top of page

MOJE IKIGAI

Zaktualizowano: 4 sie 2019

Kilka miesięcy temu podjęłam ważną decyzję: chcę żyć zgodnie z moim IKIGAI.

To japońska filozofia, którą stosują długowieczni mieszkańcy wyspy Okinawy. To pasja życia, siła napędowa, szukanie sensu i szczęścia. IKIGAI może się zmieniać w ciągu życia.

Podstawą filozofii IKIGAI jest bycie zajętym. Ale nie chodzi o życie w pośpiechu, stresie. Chodzi o odnalezienie tego, czym chcemy się zajmować, co sprawia nam przyjemność i właśnie temu poświęcanie czasu wolnego, a najlepiej także zawodowego.

Aby odnaleźć IKIGAI pomyśl nad czterema obszarami Twojego życia: co kochasz, w czym jesteś dobry, czego potrzebuje świat i na czym możesz zarabiać.

U mnie ta analiza wygląda tak:

To co kocham: towarzyszenie ludziom w ich rozwoju, sprawianie by czuli się lepsi i bardziej kompetentni, niezależni, samodzielni, spełnieni.

To, w czym jestem dobra: rekrutacje, szkolenia, projektowanie programów rozwojowych, doradztwo, rozwój potencjału, rozmowy, analizy.

To, za co mogą mi zapłacić: szkolenia, rekrutacje, poradnictwo, doradztwo, projektowanie programów rozwojowych, dostarczanie rozwiązań HR dopasowanych do potrzeb organizacji, udoskonalanie i upraszczanie procesów.

To, czego potrzebuje świat: zmian w (polskiej) szkole, tak aby nadążała za zmienną rzeczywistością i wyposażała dzieci w kompetencje przyszłości; szkoleń pro bono dla osób potrzebujących pomocy, które nie mają środków żeby za nie zapłacić.

Nanieś swoje przemyślenia na diagram i znajdź swoje IKIGAI. Powodzenia!


5 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page